Vacature Specialist

Specialist in Middelburg

Specialist loonheffing Middelburg

  • Reageer t/m 14 juni 2024

De Belastingdienst draagt bij aan een financieel gezond Nederland. Een belangrijke taak hierbij is het eerlijk en zorgvuldig heffen en innen van onder andere de loonheffingen (loonbelasting en sociale zekerheidspremies). Het bevorderen van compliance en het bieden van een passende behandeling van burgers en bedrijven staan hierbij centraal.
Als Specialist Loonheffingen behandel je, samen met je collega's op kantoor Middelburg, fiscale vraagstukken op het gebied van de loonheffingen.


  • Bachelor-hbo
  • 32-36 uur
  • Fiscaal
  • € 3.091,- / € 5.586,- bruto p.m.
  • Middelburg

  • Reageer t/m 14 juni 2024

Dit doe je bij de Belastingdienst

Je voert toezicht uit op aangiften en behandelt verzoekschriften of verzoeken tot vooroverleg en bezwaarschriften. Uiteraard ga je daarover met ondernemers en hun adviseurs in gesprek. Uiteen verzoek om vooroverleg met een inhoudingsplichtige volgt eventueel een standpuntbepaling door de Belastingdienst. Daar kun jij, in samenwerking met je collega's, vaktechnisch adviseurs en de vaktechnisch coördinator, invulling aan geven.
Als Specialist Loonheffingen bewaak je met jouw oog voor kwaliteit de resultaten van jouwwerkzaamheden. Zo realiseer je de overeengekomen teamdoelstellingen, waarbij je de menselijke maat meeneemt.
De Belastingdienst bevordert graag de compliance van burgers en bedrijven. Daarbij staan transparantie, samenwerking en vertrouwen centraal. Natuurlijk spelen jouw communicatieve vaardigheden, persoonlijke drijfveren én overtuigingen daarin een grote rol.


  • Je een rol speelt in de uitvoering van onze fiscale wet- en regelgeving en daarmee bijdraagt aan een gezonde bv Nederland.
  • Je een gesprekspartner bent voor verschillende opdrachtgevers.
  • Je samenwerkt met specialisten in de controle, heffing, invordering en het management.
  • Je een flexibel pakket aan secundaire arbeidsvoorwaarden krijgt, die je afstemt op jouw persoonlijke voorkeuren.

" In mijn werk ben ik niet alleen bezig met loonbelasting of premies werknemersverzekeringen, maar ook met arbeidsrechtelijke vraagstukken. Dit doe ik niet alleen, maar samen met andere collega's van binnen of buiten mijn team."


  • Je hebt aantoonbaar hbo-werk- en -denkniveau, bijvoorbeeld op het gebied van fiscaalrecht of fiscale economie.
  • Je hebt relevante werkervaring op het gebied van fiscaliteit.
  • Je bent een stevige persoonlijkheid en laat je niet snel uit het veld slaan.
  • Je bent flexibel, toont initiatief en hebt inlevingsvermogen.

  • De afdeling - Directie Midden- en Kleinbedrijf

    De directie Midden- en Kleinbedrijf (MKB) is verantwoordelijk voor de fiscale behandeling van circa 3,1 miljoen verschillende zaken die vallen onder de noemer midden- en kleinbedrijf. Dit zijn 1,6 miljoen ondernemers, 300.000 stichtingen en verenigingen en de groeiende groep van 1,2 miljoen particulieren (bijvoorbeeld zonnepaneelhouders). De directie MKB levert een bijdrage aan de missie van de Belastingdienst en geeft op de volgende manieren invulling aan de uitvoerings- en toezichtstrategie van de Belastingdienst:

    • Snelle, betrouwbare en zorgvuldige behandeling
    • Effectief toezicht en fraudebestrijding
    • Wendbare en toekomstbestendige organisatie

    De directie MKB streeft ernaar dat bedrijven bereid zijn uit zichzelf fiscale regels na te leven, zonder dwingende acties van de Belastingdienst. De directie MKB is binnen de Belastingdienst verantwoordelijk voor de uitvoering van de integrale overheidssamenwerking, met o.a. gemeenten, het Openbaar Ministerie en de politie. Daarnaast voert de directie werkzaamheden uit voor de gehele Belastingdienst, bijvoorbeeld op het gebied van deurwaarderij en waardeonderzoek. Ook het toezicht door middel van controle op de belangrijkste belastingwetten en processen, zoals de Inkomensheffing (winst en niet-winst), Loonheffing, Omzetbelasting en Vennootschapsbelasting. Daarnaast is de invordering van verschuldigde belastingen een belangrijk onderdeel van het werk.

    Er werken ongeveer 7.000 medewerkers binnen de directie MKB. Zij werken vanuit 20 locaties in het land.

  • Bij de Belastingdienst werken ongeveer 25.000 mensen verspreid over het hele land aan een financieel gezond Nederland. Dit doen we door eerlijk en zorgvuldig belastingen en premies volksverzekeringen te heffen, te innen en te controleren en fraude op te sporen. De Belastingdienst maakt het burgers en bedrijven zo gemakkelijk mogelijk om verplichtingen na te kunnen komen en gebruik te kunnen maken van rechten. Dat gebeurt met passende dienstverlening, door massale processen juist en tijdig uit te voeren én door adequaat toezicht uit te oefenen. De Belastingdienst is sterk in ontwikkeling en heeft de ambitie om de beste Belastingdienst voor Nederland te zijn met focus op fiscale taken en vakmanschap. Lees meer over de Belastingdienst op: https://over-ons.belastingdienst.nl

  • We ontvangen je brief en cv graag in een Word- of PDF-bestand. Neem in de bestandsnaam jouw voor- en achternaam op. Als je een beroep doet op een voorrangspositie, stuur dan ook een kopie van die kennisgeving mee.

    Onze selectieprocedure voor deze functie ziet er als volgt uit:

    • Allereerst wordt beoordeeld of een voorrangskandidaat binnen de Rijksoverheid in aanmerking komt voor deze functie.
    • Daarna wordt beoordeeld of jouw cv en motivatiebrief voldoen aan de gestelde functie-eisen.
    • De selectiegesprekken vinden plaats op dinsdag 2 juli tot en met donderdag 4 juli a.s. in Breda.

    Onderaan deze vacature vind je meer uitleg over de stappen die je doorloopt in de sollicitatieprocedure.

    De voorkeur gaat uit naar kandidaten die het meest aansluiten bij het opgestelde profiel. Dit heeft betrekking op zowel de genoemde kennis en werkervaring als op het opleidingsniveau.

    De Belastingdienst zet zich in voor de banenafspraak: zoveel mogelijk banen realiseren voor mensen met een arbeidsbeperking. Val jij in deze doelgroep? Wij zullen je ondersteunen zodat je optimaal kunt functioneren, en daarmee jouw bijdrage aan Nederland kunt leveren. Of het nu gaat om aanpassingen op je werkplek, bepaalde voorzieningen in het vervoer of bijvoorbeeld vergoedingen van het UWV: samen met jou, je leidinggevende én een jobcoach gaan wij kijken naar jouw kwaliteiten en mogelijkheden om een passend werkpakket uit te voeren.

    Een (online) voorselectietest en/of een assessment kan deel uit maken van de sollicitatieprocedure, evenals het maken van een casus, het opvragen van referenties en (online) screening, bijvoorbeeld via databanken, (zoekmachines) en sociale netwerken.

    Houd er rekening mee dat het solliciteren technische problemen met zich mee kan brengen. Wacht hiermee dus niet tot het laatste moment.

    Wanneer je solliciteert op een functie maak je eenmalig een account aan.

Solliciteren bij de Belastingdienst

Het sollicitatietraject bij de Belastingdienst loopt via onderstaande stappen.

Solliciteren is mogelijk tot aan de deadline die in de vacaturetekst genoemd wordt. We beoordelen je cv en motivatiebrief op de genoemde functie-eisen.

Voor sommige functies is een online voorselectietest onderdeel van de procedure. In dat geval ontvang je per e-mail meer informatie over de procedure en de uiterlijke inlevertermijn. Het maken van de test duurt ongeveer 120 minuten. De test kan in de meeste gevallen thuis worden gemaakt.

We nodigen je per telefoon of e-mail uit voor een sollicitatiegesprek, waarin een selectiecommissie je beoordeelt op de competenties van de functie aan de hand van een competentiegericht gesprek.

Een assessment kan deel uitmaken van de procedure. In dat geval word je telefonisch of per e-mail hiervoor uitgenodigd.

Na een positieve afronding, treffen we samen verdere voorbereidingen voor jouw eerste werkdag! Op P-direkt vind je informatie over onderwerpen zoals financiën, vrije dagen, loopbaanontwikkeling, rechten en regels en nog veel meer.

Neem contact op met , Manager Loonheffingen

  • Contact via Whatsapp:

Neem contact op met Marloes Broere - Ubink

  • Contact via Whatsapp:

  • Schaal 10, schaal 11, schaal 9

  • Inschaling vindt plaats in de bij de functie behorende salarisschaal. Bij het ontbreken van relevante kennis en ervaring kan tijdelijk een lagere salarisschaal worden toegepast.

  • Bepaalde tijd, voorafgaand aan onbepaalde tijd

  • Naast salaris ontvang je ook een individueel keuzebudget (IKB). Jouw IKB bestaat uit geld (IKB-budget) en tijd (IKB-uren). Het IKB geeft je de mogelijkheid om naar eigen keuze een deel van je IKB-budget te laten uitbetalen op de door jou gekozen tijdstippen. Én je hebt de mogelijkheid om je IKB-budget deels om te zetten in verlof of andersom. Ook kun je het IKB-budget besteden aan een fiscaal-vriendelijk doel, zoals bijvoorbeeld een fiets, bedrijfsfitness of vakliteratuur.

    De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer studiefaciliteiten, ouderschapsverlof en een vergoeding woon-werkverkeer.

    Wij verwachten van onze werknemers dat ze integer zijn en we vragen aan nieuwe medewerkers een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Als deze niet kan worden overlegd, volgt geen arbeidsovereenkomst of wordt de arbeidsovereenkomst na uiterlijk 3 maanden beëindigd wanneer duidelijk is dat geen VOG overgelegd kan worden.



Functie:specialist
Startdatum:27-05-2024
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Vast
Salaris:3091 – 5586
Uren per week:32 – 36

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Belastingdienst via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.

Deel de vacature:

Redactie Vlissingenkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de vlissingenkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures vlissingen
  2. Specialist Belastingdienst 27-05-2024

Bekijk ook andere vacatures